Marian Stoppelenburg

Marian heeft de universele methode voor tekststrategie, Drie Denkstappen naar Sterke Teksten, ontwikkelt en helpt hiermee de professional – in welke branche dan ook –  om het effect van teksten te versterken, onafhankelijk van kanaal, middel en taal. Via een digitale tool voor tekststrategie (TVF, tekstvoorbereidingsformulier) wordt de tekst benaderd vanuit de communicatiesituatie, de basis. Met tekststrategie focus je op de ‘binnenkant’ van een tekst in plaats van de ‘buitenkant’. Eerst keuzes vastleggen, dan pas schrijven. Hierdoor produceer je teksten met meer effect. Die teksten maken de ontvanger blij en brengen jouw doelen dichterbij.

Tekststrategie is dé methodiek voor het schrijven van teksten bij de opleiding van de Secretaressehogeschool en wordt bij de module ‘Sterke teksten / Nederlands’ behandeld. De deelnemer kan gelijk de methodiek toepassen in het schrijven van de portfolio.

Marian is eigenaar van Consonante Communicatie: wij zijn allemaal medeklinkers en geeft les aan de Hanzehogeschool Groningen.